Wednesday, January 28, 2009

Bingkisan "Ayat-ayat cinta"


Ini adalah kisah cinta. Tetapi bukan cuma sekedar kisah cinta yang biasa. Ini tentang bagaimana menghadapi lika-liku persoalan hidup dengan cara Islam. Sebuah cerita yang menyentuh perasaan jiwa serta memaparkan isu kehidupan remaja semasa dengan berasakan unsur islami. Inilah kesan pertama saya apabila menyaksikan cerita yang begitu popular di indonesia pada akhir tahun lepas. Setelah menonton keseluruhan filem itu, jawapan tidak hanya sampai di situ akan tetapi keinginan untuk mengupas cerita itu lagi lebih mendalam membuatkan saya mencari dan membaca novel asal cerita cinta itu....hai...ternyata begitu nyata dan ditenggelami suasana mesir apabila saya mula membacanya yang tiba-tiba adik saya telah membeli buku novelnya...saya begitu teruja...begitu pandai si penulis Habiburrahman El-Shirazy dan pengarah Hanung Bramantyo menterjemahkan ke dalam screen...

3 comments:

  1. hello, I love to watch this film, great movie n big messages.....

    ReplyDelete
  2. salam,nice blog n content...hehehe..saya pun suka cerita ni ...byk kebaikan dan nilai yang boleh di dapati...

    ReplyDelete
  3. i like the novel..
    tp kalau filem die ni, byk y diubah.ikut kesesuaian penerimaan msyrkt kononnya..
    ape pun, tahniah kpd penulis novel ni..
    ada orang kata beliau ni keluaran H.A.M.K.A y baru

    ReplyDelete